7 Καταστήματα σε Ελλάδα & Κύπρο (+30) 210 98.10.000 +357 22.777.799
Open Mobile Menu

Φταίει πάντα ο… κακός πωλητής ή μήπως μας αρέσει να “παραμυθιαζόμαστε”;

Φταίει πάντα ο… κακός πωλητής ή μήπως μας αρέσει να “παραμυθιαζόμαστε”;

Με λύπη μου παρατηρώ τα τελευταία χρόνια που βρίσκομαι στο χώρο της Θωρακισμένης πόρτας μια πλήρη άγνοια του αγοραστικού κοινού προς το αντικείμενο. Όση προσπάθεια και αν γίνεται για να ανοίξουμε τα μάτια του κόσμου έτσι ώστε να κάνει τη σωστή επιλογή, σηκώνει ένα τοίχος αρνητισμού πιστεύοντας πως το να πεις την αλήθεια συνεπάγεται με προσπάθεια παραπλάνησης. Και το χειρότερο όλων είναι πως ο αρνητισμός αυτός πηγάζει από την ίδια την άγνοια.

Από τη μέρα ίδρυσης της Portareto είχαμε αποφασίσει ότι πρώτα θα πούμε την αλήθεια στον κόσμο και ύστερα θα του πουλήσουμε τα προϊόντα μας. Γιατί εάν ο ευτυχισμένος αγοραστής είναι μία φορά διαφήμιση, ο ικανοποιημένος πελάτης που γνωρίζει το λόγο που αγόρασε το συγκεκριμένο προϊόν είναι δέκα φορές μεγαλύτερη διαφήμιση.

Με αυτή τη νοοτροπία αποφασίσαμε να πορευτούμε στο χώρο της πόρτας, ένα χώρο που αριθμεί ελάχιστους καλούς επαγγελματίες και χιλιάδες “ευκαιριακούς”. Στην αρχή απογοητεύτηκα γιατί έβλεπα πως πηγαίνουμε με το σταυρό στο χέρι σε ένα χώρο όπου ο κόσμος αρέσκεται να τον παραμυθιάζουν. Του αρέσει να του “χαϊδεύουν” τα αυτιά. Η αρχή μας όμως σχετικά με την ενημέρωση του κόσμου δεν μας επέτρεψε να κάνουμε πίσω και να “μπούμε στο συρμό”.

Φταίνε μόνο οι κακοί επαγγελματίες;;; Θα ήταν ένα πολύ βολικό σενάριο για όλους εμάς τους καταναλωτές. Ας σκεφτούμε όμως..

  • Θα αγοράζαμε ένα αυτοκίνητο με μοναδικό κριτήριο το χρώμα του και τον αριθμό των πορτών του, αγνοώντας παντελώς τα μηχανικά μέρη;
  • Θα αγοράζαμε ένα σπίτι με μόνο και μόνο γιατί μας άρεσε το χρώμα των τοίχων χωρίς να λάβουμε υπ’ όψιν τις παροχές του;
  • Θα αγοράζαμε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή επειδή εντυπωσιαστήκαμε από την εξεζητημένη εμφάνιση της κεντρικής μονάδος;

Η απάντηση σε όλα τα παραπάνω είναι “ΟΧΙ”, για τον απλούστατο λόγο πως όλα τα παραπάνω προϊόντα ανεξάρτητα την απόκλιση που έχουν στο κόστος αποτελούν “ΕΠΕΝΔΥΣΗ”. Και αφού απαντήσαμε αρνητικά σε όλα τα παραπάνω, τότε γιατί αγοράζουμε μια πόρτα ερείπιο μόνο και μόνο επειδή έχει χαμηλή τιμή και ωραίο σχέδιο; Γιατί οι παραπάνω “ευκαιριακοί” με τις Κινεζικής και Βουλγαρικής κατασκευής πόρτες κάνουν πάρτι κάθε μέρα εμπορευόμενοι χαρτόκουτα που τις βαπτίζουν “αδιάρρηκτες”;

Η απάντηση είναι απλή

Ζούμε στην κοινωνία του φαίνεσθαι και αυτό μας επηρεάζει σε όλες τις φάσεις της ζωής μας ακόμα και στις αγοραστικές συνήθειες… Η εικόνα (με ότι συνεπάγεται αυτό) παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απόφαση αγοράς ενός προϊόντος σε πρώτο στάδιο…

Σε δεύτερο χρόνο και πριν την αγορά συγκρίνουμε υποσυνείδητα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος με αντικείμενα τα οποία έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν. Εάν πρόκειται για προϊόντα ευρείας και συχνής κατανάλωσης έχει καλώς, εάν όμως πρόκειται για προϊόντα τα οποία δεν έχουμε ξαναχρησιμοποιήσει στο παρελθόν τότε ζητάμε συνήθως τη συμβουλή ενός γνωστού και έπειτα την γνώμη ενός ειδικού. Στο παράδειγμα των πορτών ασφαλείας, το αρνητικό είναι πως οι “γνωστοί” σπάνια γνωρίζουν, οπότε η μόνη πηγή ενημέρωσης είναι ο πωλητής και εδώ ακριβώς έγκειται το πρόβλημα. Εάν ο πωλητής είναι τίμιος και έχει σκοπό να ενημερώσει και όχι να κοροϊδέψει, έχει καλώς. Όταν όμως ο πωλητής έχει σαν στόχο το εύκολο κέρδος αδιαφορώντας για την ασφάλεια μας τότε αρχίζουν τα προβλήματα.

Εν συνεχεία το τρίτο στάδιο που περιλαμβάνει γνώμη, κριτική, αξιολόγηση προϊόντος πηγάζει από την καθημερινή τριβή μας με αυτό, κατόπιν αγοράς φυσικά.

Αν δώσουμε ένα παράδειγμα για τα παραπάνω

  • Ένα αυτοκίνητο το αξιολογείς από την απόδοση, την κατανάλωση, την αντοχή στο χρόνο.
  • Έναν υπολογιστή τον αξιολογείς με βάση την ταχύτητα, την αξιοπιστία, την ευκολία χρήσης.
  • Αντικείμενα καθημερινής χρήσης τα αξιολογείς με βάση την τριβή με αυτά. Αν είσαι ευχαριστημένος, συνεχίζεις να τα αγοράζεις, αν όχι, προτιμάς κάποια άλλα.

Τι συμβαίνει όμως με τις πόρτες ασφαλείας;

Οι πόρτες ασφαλείας είναι ίσως το μόνο αντικείμενο το οποίο συναντάμε καθημερινά μπροστά μας, το έχουμε μέσα στο ίδιο μας το σπίτι και δεν γνωρίζουμε σχεδόν τίποτα για αυτό, με εξαίρεση τα σχέδια και τα κλειδώματα. Πρέπει αν το βάλουμε καλά στο μυαλό μας. Όταν έρθει η κρίσιμη ώρα που η πόρτα θα πρέπει να αποδείξει την αξία της δε θα μας σώσουν τα σχέδια αλλά η θωράκιση της και η ικανότητα της να αντιστέκεται στις διαρρήξεις. Εάν πιστεύουμε πως η λουστραρισμένη κονσέρβα που αγοράσαμε σε τιμή ΣΟΚ – ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ – ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΙΝΕ, θα μας σώσει, τότε είμαστε βαθιά νυχτωμένοι.

Γιατί μπορεί ο “ευκαιριακός” που αναφέραμε παραπάνω να μας ξεγέλασε, αλλά ο επαγγελματίας διαρρήκτης δε θα ξεγελαστεί από την “τύπου” θωρακισμένη που αγοράσαμε.

Αυτό είναι και το σημείο κλειδί. Ότι η πόρτα ασφαλείας θα αποδείξει μια φορά την αξία της -ίσως και ποτέ- γι’ αυτό το λόγο δε μπορούμε να έχουμε μέτρο σύγκρισης και να αξιολογήσουμε το καλό από το μέτριο και το κακό. Οπότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να εμπιστευτούμε τον πωλητή ο οποίος θα μας δώσει εχέγγυα και απτές αποδείξεις για το προϊόν πριν το αγοράσουμε, και όχι απλώς θα αερολογεί με επιχειρήματα που έμαθε παπαγαλία.

Κλείνοντας θα παραλληλίσω ξανά την αγορά πόρτας ασφαλείας με την αγορά ενός αυτοκινήτου

Θα αγοράζαμε ένα αυτοκίνητο:

  • χωρίς εγγύηση;
  • χωρίς να έχει περάσει τα crash tests;
  • χωρίς να γνωρίζουμε τον κατασκευαστή;
  • χωρίς πιστοποιημένη διαδικασία κατασκευής;
  • χωρίς να γνωρίζουμε τη χώρα προέλευσης;
  • χωρίς καν να γνωρίζουμε τον πωλητή;

Η απάντηση είναι και πάλι όχι. Γιατί το αυτοκίνητο όπως και η πόρτα ασφαλείας εκτός από “επένδυση” που απαιτεί ένα σημαντικό κεφάλαιο αποτελούν και εγγύηση της ασφάλειας για την οικογένεια μας και για τους ίδιους, και ως γνωστόν: “Κάλιο το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν”.

Επιμέλεια:
Καράλης Κωνσταντίνος


Παρακάτω μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη του τεχνικού ασφαλείας μας στην οποία μας ενημερώνει για το ποια χαρακτηριστικά πρέπει να κοιτάμε σε μια πόρτα ασφαλείας πριν αγοράσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top